شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط

  1. کاربران سایت متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد نموده و در صورت ورود اطلاعات اشتباه، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.
  2. اطلاعات شخصی کاربران در بومرنگ کاملاً محرمانه است این اطلاعات به اشتراک نخواهد گرفت و این سایت تمام تلاش خود را برای حافظت از اطلاعات شخصی کاربران را انجام خواهد داد و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
  3. وب‌سایت بومرنگ تنها بستر فروش اینترنتی بوده و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.


وب‌سایت بومرنگ‌ طبق قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی به شرح موارد ذیل فعالیت می‌کند.

شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر

  1. پروازهای چارتر کنسلی نداشته و در صورت عدم استفاده از بیلط به مبلغی استرداد نخواهد شد.
  2. بلیط های چارتر نوزاد باید در فرودگاه تهیه بشود و قیمت آن برای نوزاد (تا 2 سال) معادل با 10 درصد کل هزینه‌ی قیمت بلیط بزرگسال می باشد.
  3. قیمت بلیط چارتر برای کودکان (بین 2 تا 12 سال ) برابر با قیمت بلیط بزرگسال است .
  4. در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما سیستمی

  1. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.
  2. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید ابتدا به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و سایت ، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کرد.
  3. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  4. در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد
  5. نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و سایت در این مورد مسئولیتی ندارد.
  6. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد
  7. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود
  8. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
  9. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

شرایط و ضوابط کنسلی بلیط هوایپما

  1. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است(مطابق جدول ذیل). پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به شماره کارت خریدار که در سایت درج نموده است ظرف 72 ساعت بازگشت داده خواهد شد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه‌ی بلیط این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل کسر می گردد.
  2. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.
  3. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت می¬توانید با شماره پشتبانی 02166571111تماس حاصل نموده و یا فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر نمائید، پس از طی مراحله کنسلی وجه مربوطه به شماره کارت خریدار که در بخش کنلسی وارد نموده است ظرف 72 ساعت بازگشت داده خواهد شد.
  4. در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط و یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط اتوبوس

  1. صدور بلیت الکترونیک و تاييد نهائی پرداخت از جانب مسافر ظرف مدت حداکثر 10 دقیقه امکان‌پذیر است، در غیر این صورت رزرو جا ابطال شده و بلیط الکترونیکی صادر نمی‌گردد.
  2. لطفا در انتخاب صندلی به جنسیت مسافر صندلی مجاور دقت کنید. در غیر این صورت، بلیط شما باطل شده و هیچ حقی به شما تعلق نمی‌گیرد.
  3. بر اساس دستورالعمل ابلاغی، انتخاب صندلی ردیف اول برای خانم‌ها غیرمجاز است .
  4. اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی و بلیت چاپی انجام می‌پذیرد، لذا مسئولیتِ صحتِ شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده‌ی خریدار است.
  5. در صورت قطع ارتباط اينترنت پس از خريد بليط و پرداخت بانكي ، مشخصات بليط را از طريق شماره پشتیبانی 02166571111 استعلام نماييد. در صورت عدم صدور بليط مبلغ كسر شده از حساب شما بصورت خودكار به اعتبار خريد شما افزوده خواهد شد .
  6. لطفا قبل از خريد قطعي به مقصد ، مبدا ، ساعت و تاريخ حركت توجه فرماييد. جابجايي تاريخ و ساعت حركت از طریق این سامانه امکانپذیر نبوده و مشمول قوانين استرداد ميباشد.
  7. مسافرین محترم موظف به حفاظت از کدهاي اعلام شده از جانب سيستم مي‌باشند .
  8. کليه‌ی عمليات خريد بليت در اين سايت مشمول قوانين جاریِ تجارت الکترونيک بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

شرایط و ضوابط کنسلی بلیط اتوبوس

  1. ابطال جا و استرداد بلیت الکترونیک تا 6 ساعت قبل از حركت از طریق اینترنت امکان پذیر است.
  2. مبلغ بليط استرداد شده پس از كسر 10% از بهای هر بلیت به اعتبار خريد شما افزوده خواهد شده.
  3. دریافت وجه استرداد علاوه بر پنل سایت در پایانه مبدا نیز در زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکانپذیر است مشروط به اینکه بلیط قبلا در پنل سایت استرداد نشده باشد.
شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط قطار

  1. كليه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام مي بايست صحيح تكميل گردد .
  2. در صورت عدم دريافت نسخه چاپي بليت، کليه مسئوليتهاي بعدي بعهده شخص مسافر خواهد بود.
  3. بهمراه داشتن كارت شاهد يا جانباز برا ي اينگونه افراد جهت صدور بليت و سوار شدن به قطار الزامي مي باشد .
  4. تعويض و تغيير اطلاعات پس از تكميل فرايند خريد دراين سيستم وجود نداشته و در صورت انصراف ، بليت مي بايست استرداد شود .
  5. برا ي اطفال (‌زير 2 سال )‌ نیاز به تخصيص صندلی نبوده و درصورت تمايل به رزرو صندلي مي بايست از گزينه خردسال استفاده نماييد.
  6. هزینه بلیط افراد 2 تا 12 سال بصورت نيم بها محاسبه مي گردد.
  7. براي افراد ذكور بالاي 6 سال ،‌در كوپه خواهران بليت صادر نمي شود و درصورت استفاده، بليت استرداد مي گردد
  8. در صورت استفاده ناصحيح از سهميه ها ، بليت بايد مسترد گردد
  9. فقط تا 24 ساعت قبل از حركت، رزرو بليت با امكان خريد غذا انجام مي پذيرد
  10. ساعت حركت قطار دوم مي بايست حداقل 3 ساعت از زمان ورود قطار اول گذشته باشد ،‌در صورت عدم رعايت دستور العمل مذكور و جا ماندن مسافر از قطار دوم ،‌مسئوليت با خود مسافر است
  11. در قطارهای اتوبوسی از دربست کوپه استفاده نفرمایید، در صورت استفاده مسئولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود
  12. از دريافت بليتي كه به نام شما نيست يا بليت مخدوش و داراي قلم خوردگي، خودداري كنيد.
  13. بليت بايد بنام مسافر باشد، از وارد نمودن اسامی بصورت تکراری یا مخفف جدا خودداری نمایید. دارندگان بليت‌هاي غيرهمنام، بدون بليط تلقي مي‌شوند
  14. جانبازان و خانواده معظم شهدا براي خريد بايد تعداد افراد مشمول را در كادر مقابل گزينه جانباز يا شاهد وارد نمايند
  15. براي استفاد از کوپه دربست درصورتيكه تعداد مسافرين كمتر از تعداد صندلي هاي كوپه باشد، مي بايست گزينه دربست كوپه را انتخاب نموده و تعداد صحیح مسافرين را در قسمت مربوطه وارد نماييد.( اسامي كليه مسافرين بايد در قسمت مشخصات مسافرين ثبت گردد)
  16. جهت دريافت اطلاعات عمومي ،‌با پايگاه اطلاع رساني شركت به شماره 1539 تماس حاصل فرماييد
  17. اطلاع رساني در مواقع اضطراري از طريق پست الكترونيك و يا پيام كوتاه ( تلفن همراه )‌ انجام مي پذيرد ،‌لذا مسئوليت صحت اين اطلاعات بعهده خريدار مي باشد
  18. مسافرين محترم موظف به حفاظت از كد هاي اعلام شده از جانب سيستم مي باشند.

شرایط و ضوابط کنسلی بلیط قطار

  1. امکان استرداد بلیط‌هایی که به صورت آنلاین از سایت خریداری شده تا 1 ساعت قبل از حرکت قطار و در ساعات اداری (از ساعت الی 17) امکان پذیر بوده و پس از آن بایستی به صورت حضوری به دفتر آژانس هایی که دارای مجوز فروش رجاء می باشند مراجعه نمایید.

    نحوه محاسبه استرداد بلیط قطار به شکل ذیل می باشد :

    • تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حركت، استرداد بليت مشمول 10% جريمه مي باشد
    • از ساعت 12 ظهر روز قبل از حركت تا 3 ساعت مانده به حركت، استرداد بليت مشمول 30% جريمه مي باشد
    • از 3 ساعت قبل از حركت تا لحظه حركت ، استرداد بليت مشمول 50% جريمه مي باشد

  2. پس از حركت استرداد امكان پذيرنمي باشد
  3. جهت استرداد بليت در مراكز فروش در صورتیکه از سایت قبلا اقدام نکرده اید، حتما كارت شناسايي مسافر را بهمراه داشته باشيد.در غير اينصورت آژانسها از استرداد بليت خودداري و همچنين باز پرداخت خسارت به بليت هايي كه خسارت تعلق مي گيرد ، امكان پذير نمي باشد
  4. امکان استرداد بلیط‌‌هایی که از مراکز خرید دیگری تهیه شده امکان پذیر نمی باشد.
  5. بازپرداخت خسارت به بلیط‌هایی که مشمول دریافت خسارت شده‌اند، صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائه‌ی کارت ملی مسافران و نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
موضوع قرار داد

موضوع این قـرار داد تعیین حدود و وظایف مسئولیت های طـرفین و همچنین نــرخ گشت برای انجام مسافرت و گشت های دسته جمعی می باشـد.


شرایط قرار داد

  1. چنانچه تور به حد نصاب نرسد (15نفر) کارگزار مجاز به ابطال و استرداد وجوه دریافتی از مسافر می باشـد.
  2. کارگزار موظف است در این خصوص یک هفته قبل از حرکت موضوع را به اطلاع مسافر برساند .
  3. ساعت تحویل اطاق¬های هتل به هنگام ورود ساعت 2 بعد ازظهر و تخلیه ساعت 11 صبح بوده که مسافر موظف به رعایت آن می باشد.
  4. در اطاق های دوتخته تخت سوم از نوع سفری بوده که موقتا در اطاق دو تخته گذاشته میشود.
  5. در گشت های زمینی تخصیص جا بر اساس تاریخ ثبت نام صورت می گیرد ،لازم به ذکر است اختصاص جا و صندلی در قطار با کارگزار نبوده و جدا بودن مسافران توسط سیستم فروش بلیت که بصورت جامع و یکپارچه بوده تعیین می گردد.
  6. در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی باتوجه به مقررات حمل و نقل هوایی جهانی و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
  7. در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مرجع رسیدگی حکم بوده و آراء صادر مورد توافق طرفین خواهد بود .

الزامات مسافر

  1. رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی مسافر الزامی است .
  2. همراه داشتن شناسنامه عکس دار و کارت ملی برای تمامی اشخاص گشت الزامیست .
  3. حفظ اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ نوع مسئولیتی متوجه مدیر گشت و یا کارگزار نخواهد بود.
  4. سط برخی سفارتخانه ها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد، مسافر میبایست مقدمات سفر خود را از قبل آماد نماید.
  5. ام معادل 50 % هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا یک ماه قبل از پرواز الباقی هزینه تور را تسویه نماید.
  6. هزینه های مربوط جهت پیوستن به برنامه تور یا گروه را تا ادامه پرداخت نموده و کارگزار در این قبال مسئولیتی ندارد.
  7. التفاوت می باشد. چنانچه مسافر به شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد موظف به پرداخت هزینه ابطال برنامه خواهد بود.
  8. هزینه های اضافی و خارج از برنامه گشت بعهده مسافر بوده که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود .
  9. درخواست انصراف از سفر باید بصورت حضوری و توسط شخص مسافر و یا نماینده رسمی وی بصورت مکتوب انجام شود . در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی سایر مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرار داد نموده مجاز به مراجعه کار گزار را دارد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز نمی باشند.
  10. صدور بلیت طفل یا خردسال با تایید نماینده مسافر بوده و درصورت عدم ارائه صحیح اطلاعات بروز هرگونه مشکلی ،نماینده مسافر شخصا" مسئول خواهد بود .
  11. پـذیرایی در هتل به تعداد شب های اقامت می باشد .
  12. درصورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان شرکت مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.
  13. در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر خود موظف به پرداخت هزینه های امداد و نجات و درمان می باشد. بدیهی است مسافر می تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه های درمانی مازاد بر بیمه هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
  14. امضای قرارداد یا خرید تور به صورت الکترونیک یا انتقال وجه از طرف مسافر یا نماینده وی، به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.
  15. مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی خود و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است هرگونه مغایرتی که در ثبت مشخصات مسافر صورت گیرد متوجه نماینده و مسافر بوده و کارگزار در این خصوص هیچ گونه مسئولیت در ارتباط با آن مسافر نخواهد داشت.
  16. درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند. همچنین فرد ثبت نام کننده به عنوان نماینده، موظف است اطلاعات سفر را به سایر مسافرین انتقال دهد.

الزامات کارگزار

  1. کارگزار موظف است نرخ و برنامه های خدمات گشت را بصورت قرارداد مکتوب به مسافر ارائه نماید .
  2. کارگزار متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را به طور کامل انجام داده ودر صورت وقوع هر گونه پیشامد غیر منتظره از قبیل: جنگ .شورش .اعتصاب وشرایط جوی و مشکلاتی که از کنترل کار گزار خارج بوده و سبب ابطال و تغییر برنامه گشت یا مسافرت شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
  3. کاگزار موظف است در سفرهای زمینی بصورت گروهی از وسیله نقلیه توریستی بصورت دربست استفاده نماید .
  4. کارگزار موظف است بیمه کامل در مورد مسافر را اعمال نموده و در صورت بروز هر گونه حادثه ای در طول سفر مسافر می بایست بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید ودر این خصوص کارگزار همکاری و مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.
  5. چنانچه کارگزار مجبور شود در اثر شرایط غیر قابل پیش بینی طبیعی و محیطی، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه عمل لازم در راستای اجرای سفری دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به کارگزار است.